english  česky  日本語 

rozšířené vyhledávání
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Pilsner Urquell v plechovkách je konečně v prodeji v Japonsku

Japonský Asahi Group Holdings převzal Plzeňský Prazdroj na konci března 2017. Asahi už dříve uvedlo, že plzeňské pivo považuje za velmi silnou prémiovou značku. Každý, kdo v Japonsku pije pivo, zná značku Pilsner Urquell. Cílem holdingu původně bylo nenavyšovat objemy dodávek do země vycházejícího slunce, ale soustředit se v Asii na ostatní trhy v regionu.
 

Po roce od převzetí Prazdroje byl zahájen prodej plzeňského piva v Japonsku. Japonci pečlivě vybírali provozovny, které by mohly sudový Pilsner Urquell prodávat, a orientovali se vždy na dražší restaurace.

Kromě toho, je možné koupit plzeňské pivo v lahvích v několika supermarketech, převážně těch zaměřených na zahraniční zboží. Novým trendem je však rostoucí poptávka po pivech v plechovkách. A to v souvislosti se současným trendem, kdy z důvodu pandemie vláda provozovnám doporučuje zkrátit otevírací dobu a firmám radí přejít na homeoffice, ať už čísla nakažených rostou či klesají, zvyšuje se poptávka po produktech, které lze konzumovat doma.

Nyní konečně nastala dlouho očekávaná chvíle, a na japonský trh se dostává Plzeňské pivo v plechovkách. Od začátku dubna probíhá zkušební prodej v regionu Kanto, jak se nazývá oblast Tokia a sedmi okolních prefektur, a od června pak bude možné pivo koupit v celém Japonsku. Od 1. dubna do 31. května navíc probíhá na Twitteru marketingová kampaň. Zákazníci mají v prvním kroku sledovat twitterový účet Asahi, ve druhém hledat v obchodech plechovky s „plzní“ a zprávu o místě prodeje s hashtagem retwittovat. Nakonec v červnu proběhne slosování a 100 výherců získá sklenici na pivo s nápisem Pilsner Urquell.

České pivo si při tom stále drží svůj prémiový status. Cena, za kterou se prodává čepovaný plzeňský ležák, je v Tokiu téměř dvakrát vyšší (cca 240 Kč), než kolik stojí nejoblíbenější japonské pivo Asahi Super Dry (cca 130 Kč). Plzeň v plechovce o objemu 0,33 je nyní v prodeji např. v kiosku na nádraží za cca 60 Kč, což je asi o 30 % víc, než cena japonských piv.

Zpracovala: I. Leopoldová, zemědělská diplomatka ZÚ Tokio