english  日本語  česky 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: Renata
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

V Tokijské Shibuya Stream Hall proběhl Český festival

Ve dnech 22. – 24. října 2021 se konal pátý ročník Českého festivalu v Tokiu. Cílem této každoročně pořádané akce je uceleně představit japonské veřejnosti české a japonské firmy, které působí na místním trhu, a společně s nimi prezentovat českou kulturu a propagovat ČR jako turistickou destinaci.
 

Letošní ročník festivalu se konal v centru Tokia, v prostorách nové budovy Shibuya Stream Hall, která se nachází v blízkosti nejrušnější křižovatky světa. Akci slavnostně zahájila zástupkyně velvyslance paní Vladimíra Hirsh, na jejíž proslov navázal slavnostní akt představení maskota agentury CzechTourism.

Na jednadvaceti stáncích byly představeny potraviny a nápoje pocházející z České republiky i ty vyrobené v Japonsku z českých surovin podle tradičních českých receptů, dále kosmetika, hračky, šperky, knihy, modrotiskový textil, DVD s českou hudbou a další. Novinkou reflektující aktuálně ztížené podmínky cestování byla prezentace produktu firmy First airline, která zařadila Českou republiku do své nabídky virtuálního cestování.

Během tří dnů trvání festivalu měli návštěvníci možnost sledovat program složený z prezentací firem, představení tradičních pokrmů české kuchyně, prezentací turistických destinací, speciálních workshopů zaměřených na výrobu loutek, koncertů folklórní i vážné hudby, prezentace specifik českého jazyka, prezentace produktů moderních technologií a mnoho dalšího.

Festivalu se zúčastnily např. firmy: P&M - dovozce vín Lahofer, Ludwig, Znovín Znojmo, Lacina a piva Žateckého pivovaru; Ikon Europubs dovozce piva Budvar; Divadeo s pivy Zichovec a Wild Creatures, Kobo brewery z Toyamy s pivy vařenými českým sládkem z českého chmele a sladu, pivovar Suntory; firma Botanicus prodávající oleje Saloos; Arch s přírodní kosmetikou Botanicus; výrobce pian Petrof a řada dalších firem nabízejících české spotřební zboží.

Festival byl financován v rámci PROPED z příspěvků Ministerstva zemědělství a Ministerstva pro místní rozvoj, agenturou Czechtourism a podpořen Českým centrem v Tokiu.

Z důvodu stále platných cestovních restrikcí, nebylo možné, aby tak jako v minulých ročnících dorazili na festival vystupující z ČR. Pandemie také do určité míry ovlivnila tržby prodejců nápojů a potravin, jelikož veškeré zboží se mohlo prodávat pouze balené a konzumace na místě byla zakázána.

Zpracovala: I. Leopoldová, zemědělská diplomatka, ZÚ Tokio

Budvar

Budvar