english  日本語  česky 

rozšířené vyhledávání
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Objednací systém k podání žádostí o udělení víz

S účinností od 1. 2. 2019 dochází ke změně způsobu objednávání k podávání vízových žádostí na ZÚ Tokio. Nově je zřízena emailová schránka visa_tokyo@mzv.cz, jejímž prostřednictvím žadatelé o udělení víz budou moci jedině požádat o udělení termínu k dostavení se k podání žádosti o udělení víza, a to jak krátkodobých víz (k pobytu do 90 dnů), tak i dlouhodobých víz a pobytů (nad 90 dní).
 

Zastupitelský úřad Tokio bude přijímat žadatele o udělení víz v úředních hodinách konzulárního a vízového oddělení, tj. ve dnech – pondělí, středa a pátek, od 10:00 do 12:00 (vždy maximálně osm žadatelů v uvedených úředních hodinách) – a to na základě předchozího sjednání si termínu prostřednictvím výše uvedeného emailu. Bez předchozího objednání nebude možno žádost přijmout.

 

Jak postupovat při rezervaci termínu k podání si vízové žádosti?

Žadatel zašle svůj požadavek prostřednictvím e-mailu visa_tokyo@mzv.cz , v němž uvede následující skutečnosti (v tomto pořadí):

  1. jméno a příjmení (scan datové stránky cestovního dokladu)
  2. datum narození (scan datové stránky cestovního dokladu)
  3. národnost (pro občany, kteří nejsou japonští státní příslušníci, je nutno doložit jejich oprávněný dlouhodobý pobyt v Japonsku – scan pobytové karty; příp. pokud žadatel touto kartou nedisponuje, uvést okolnosti k jeho pobytu v Japonsku)
  4. kontaktní údaje – telefon a emailovou adresu
  5. informaci, zda je žádáno o udělení krátkodobého schengenského (do 90 dnů) či dlouhodobého víza nebo pobytu (nad 90 dnů)
  6. účel pobytu v ČR – scan dokumentu/ů, které toto potvrzují (např. rozhodnutí o přijetí ke studiu, rozhodnutí Úřadu práce v případě zaměstnání, výpis z Obchodního rejstříku, pozvánka na konferenci, pozvání na obchodní jednání, pozvání vydané Cizineckou Policií ČR, itinerář v případě cesty za účelem turistiky či pracovní dovolené, apod. )
  7. indikace žadatele, kdy je schopen se dostavit k podání se k vízové žádosti (úřad nemusí tuto informaci zcela akceptovat, neboť žádosti jsou posuzovány dle došlého pořadí).

 

Žadatel obdrží na zaslaný email automatickou odpověď, v níž bude informován o potvrzení přijetí jeho emailu s požadavkem k rezervaci termínu.

Žádosti se podávají osobně.

 

Pouze v případě, že budou uvedeny všechny výše uvedené skutečnosti, bude žádost žadatele dále zpracovávána, a žadatel obdrží další email, v němž mu bude potvrzen termín k odstavení se k podání vízové žádosti na zastupitelský úřad Tokio. Tento termín je neměnný. V případě, že žadateli ze závažných důvodů nebude vyhovovat, informuje o tomto prostřednictvím emailu zastupitelský úřad a následně si musí požádat znovu výše uvedeným způsobem o termín nový.