česky  english  polski 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: CC0 Photo by Kampus Production from Pexels
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Česká online platforma Campiri v Polsku – úspěšný start a rychlý růst

Startup Campiri, který digitálně propojuje zájemce o půjčení karavanu s jejich majiteli a půjčovnami a umožňuje rezervaci na pár kliknutí, se po rozjezdu na českém trhu velmi dynamicky rozšiřuje také v Polsku.

Čtyři měsíce po otevření kanceláře ve Varšavě a zahájení služby pro polské klienty je v nabídce www.campiri.pl již více než stovka vozů a tento trend má vzrůstající tendenci.

České karavanové Airbnb, jak je Campiri označováno, má velmi nadějné rozvojové perspektivy. Nikdy v minulosti nebyly karavany, přívěsy a kampervany v Polsku tak populární jako nyní. Dvouletá omezení a nejistota spojená s Covidem způsobila, že se intenzivně začala rozvíjet individuální turistika a alternativní způsoby cestování včetně karavaningu. V zemi se úspěšně prodávají nové vozy a ve velkém množství se dovážejí také použité karavany a přívěsy ze západní Evropy. Kapacity však nestačí uspokojovat tento nový trend. V této  situaci je pronájem jedinou možností, jak vyzkoušet karavanovou turistiku.

Zakladatel a šéf společnosti Lukáš Janoušek, který v Polsku úspěšně řídil také platební portál Twisto, vnímá polský trh jako ideální pro rozvoj firmy. Zatímco v západní Evropě působí již řada subjektů v oblasti digitalizace turistiky, ve střední Evropě je ještě dostatečný prostor pro nástup startupů jako Campiri. Navíc je možné využít narůstající popularitu karavaningu v Polsku.

Jak uvádí Katarzyna Jedlińska, která řídí aktivity Campiri v Polsku, v nejbližší době by měla být polská platforma rozšířena o nové funkce. V nabídce budou stovky ověřených míst, kde bude možné zaparkovat – např. u bran středověkého zámku, na vinici nebo v rámci agroturistiky. Bude možné současně zarezervovat a zaplatit celou dovolenou. 

Campiri nyní získal 2,7 milionů euro z fondů Venture Capital a tyto prostředky hodlá využít na zahraniční expanzi, tj. posílení týmu a nákup vozidel. V rámci této strategie má polský trh mimořádný význam a první výsledky naznačují, že plány se úspěšně daří naplňovat.

 

Zpracoval: Jan Tomášek, obchodně ekonomický úsek Velvyslanectví ČR ve Varšavě