português  česky 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: ZÚ Lisabon
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

BTL Portugal – příběh českého úspěchu v Portugalsku

Velvyslanectví České republiky v Portugalsku spouští novou sekci, která se snaží představit různé úspěšné příběhy zaznamenané na obchodní úrovni mezi Českou republikou a Portugalskem.

Tento cyklus rozhovorů začínáme s firmou BTL Portugal, českou společností vyrábějící zdravotnické vybavení, která se od svého založení v roce 1993 stala jedním z největších světových výrobců vybavení pro fyzioterapii, kardiologii a estetickou medicínu. Společnost má od roku 2008 pobočku v Portugalsku. Velvyslanectví České republiky v Portugalsku hovořilo s João Ilacem, generálním ředitelem BTL Portugal, který nám poodhalil přístup české společnosti k portugalskému i mezinárodnímu trhu.
 

1. Ve kterém roce BTL začalo působit v Portugalsku a jaký byl důvod, proč česká společnost investovala do otevření pobočky v Portugalsku?

João Ilaco: BTL otevřelo svou pobočku v Portugalsku v dubnu 2008. Do tohoto data byla společnost pouze v sedmi zemích a Portugalsko by bylo první pobočkou mimo střední a východní Evropu. Portugalsko tak bylo pilotní zemí pro spuštění nových poboček v západní Evropě a na dalších kontinentech.

2. Jakým obchodním činnostem se společnost BTL věnuje?

João Ilaco: Nejprve BTL zaznamenala úspěch v oblasti fyzioterapie a poté v kardiologii a estetické medicíně. Dnes je světovým lídrem v oblasti fyzioterapie, rehabilitace a estetické medicíny, a to se svým vybavením distribuovaným přímo ve více než 80 zemích.

3. Jakou relevanci dnes BTL Portugalsko představuje pro globální BTL?

João Ilaco: V případě BTL Portugalsko, vzhledem k velikosti Portugalska, jak geografickou rozlohou, tak i hustotou obyvatelstva, lze říci, že jde o jednu z nejlépe fungujících poboček, neboť produkty BTL již několik let vedou na portugalském trhu. Celosvětově pak je jednou z nejsolidnějších dceřiných společností a má nejlepší a nejrenomovanější tuzemské zákazníky ve všech oblastech výroby a marketingu.

4. Jak probíhá kontakt mezi BTL Portugal a sídlem společnosti BTL v ČR? Jakou autonomii má BTL Portugal při možnosti investovat do vlastní komunikace z hlediska marketingu na jedné straně a z hlediska účasti na odborných akcích, jako jsou obchodní veletrhy, na straně druhé?

João Ilaco: BTL má strukturu, jak již bylo uvedeno, v podobě více než 80 poboček, což znamená, že má přístup k velmi přímé, rychlé a koherentní globální implementaci. BTL Portugal se řídí centrálními směrnicemi, pokud jde o marketing, ale všechny místní akce jsou prováděny podle znalostí a potřeb země - jmenovitě ceny, propagace a prezentace výrobků, partnerství, protokoly a specifické zákaznické potřeby.

Jako přední značka v Portugalsku se nejen účastníme speciálních akcí a veletrhů, ale máme také interní technické zdravotnické akce specifické pro každou oblast. Máme možnost řídit naše akce a vlastní vzdělávací akce ve prospěch zdraví na národní úrovni, a to s nejmodernějšími technologiemi a léčebnými technikami ve spolupráci s odbornými asociacemi a dalšími partnery.

5. A jak portugalský trh přijal nabídku produktů BTL?

João Ilaco: Díky naší práci založené na jediném základu, který máme, což jsou produkty BTL, nepřipouštíme žádnou chybovou rezervu, na rozdíl od mnoha místních společností, které jsou distributory a které si často nedělají starosti s poprodejním zbožím, ať už na klinické či technické úrovni, nebo v průběžném vzdělávání zdravotnických pracovníků. Proto nám tato politika kvality a jednání umožnila získat důvěryhodnost a důvěru našich zákazníků a exponenciálně zvýšit počet zákazníků a prodaných produktů.

6. Kdo jsou vaši hlavní zákazníci v Portugalsku?

João Ilaco: Mnohé závisí na prodejní ploše a daném oboru. V oblasti fyzioterapie a kardiologie prodáváme do veřejných a soukromých nemocnic, klinik, kanceláří, zdravotnických společností atd. V oblasti estetické medicíny se téměř výhradně zaměřujeme na konkrétní kliniky v oblastech dermatologie, plastické chirurgie, estetické medicíny či estetické gynekologie.

7. Ve kterých portugalských institucích/společnostech/nemocnicích najdeme vaše produkty?

João Ilaco: Na úrovni nemocnic například ve velkých nemocnicích  v centrálním či severním Lisabonu, v Portu, Coimbře, Entre Douro e Vouga, HPA, Lusíadas Saúde, Luz Saúde, Trofa Saúde Hospital atd. Co se týče klinik fyzioterapie, naše výrobky můžete nalézt například u FisioHub, One Clinics, António Gaspar - Physio Therapy & Performance, Sports Health Clinic, Clínica Diogo Cardoso, AlfraClinic, FisioBatalha či Clínica Clifipom. Ohledně estetické medicíny se jedná o  Skinboutique by LMR, Páris Clinics, Avenue Clinic, Ousia Clinic, Clínica Drª Ana Sousa, Terzi Clinics, Clínica Forjaz či Dermalaser.

8. Jaké podmínky považujete za nezbytné pro úspěšnou internacionalizaci, jako je tomu v případě BTL v Portugalsku?

João Ilaco: To je těžká otázka, to je jako sdílet recept na dort, jak se říká v Brazílii, ale myslím si, že se jedná o následující faktory: excelence a inovace v technologii s vysoce kvalitním vývojem a výrobou v centrálním BTL; profesionálové z BTL Portugal dobře prezentující naše produkty; vyjednávací schopnosti, dodávky, montáž a tovární školení; poprodejní služby s místní klinickou i technickou pomocí, co nejrychlejší výměna vybavení, vynikající klinická podpora se studiemi a též modernizace vybavení. Výrobek BTL je „věčný“, ať už jako technologie nebo jako „směnná měna“ za pokročilejší technologie, které se objevují. Naše výrobky nelze považovat za výdaj, ale spíše za investici do budoucna.

PhDr. Kateřina Bocianová, Ph.D., zástupkyně velvyslance