česky  english  中文 

rozšířené vyhledávání
czechtourism_season_2016_celebration
Foto: (@MZV)
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Seminář pro čínské cestovní kanceláře a zahájení turistické sezóny v Šanghaji

Dne 28. ledna 2016 se v českém mikropivovaru Krajánek v Šanghaji konal seminář pro čínské cestovní kanceláře spojený s oficiálním zahájením nové turistické sezóny. Akci pořádala agentura Czechtourism ve spolupráci s GK Šanghaj a zúčastnila se jí zhruba stovka profesionálů z řad tour-operátorů a dalších společností z oblasti cestovního ruchu.

Na úvod akce vystoupil VGK Richard Krpač, který připomněl téměř exponenciálně rostoucí oblibu ČR mezi čínskými turisty. Podle statistik ČSÚ navštívilo ČR v 1.-3.čtvrtletí loňského roku 229 tis. čínských turistů; za celý loňský rok by tak celkový počet návštěv mohl dosáhnout téměř 300 tis. příjezdů. V první desítce zemí podle návštěvnosti největší dynamiku nárůstu vykázaly právě příjezdy čínských turistů (ve 3. čtvrtletí to představovalo nárůst o 39%.).

Jako sponzoři akci zaštítily české firmy Preciosa, Caesar Crystal Bohemiae, Alpine Pro, Karlovarské minerální vody, Fashion Arena Outlet a Marlenka. Z čínských firem se na akci sponzorsky podílel výrobce mobilních telefonů Nubia, který v loňském roce přišel na trh s telefonem „Nubia My Prague“. Podle vyjádření společnosti dosáhly loňské prodeje „pražského telefonu“ v Číně 1,2 mil. kusů a v letošním roce se plánuje inovovaný model, který opět ponese Prahu ve svém označení. Telefon se prodává i v ČR.

Agentura CzechTourism a GK Šanghaj společně připravují na letošní rok další marketingové aktivity na podporu cestovního ruchu do ČR. Podobně jako v loňském roce, kdy byl v  ČR natočen romantický film „Somewhere Only We Know“ (12 milionů diváků) a TV show „Day Day Up“ (100 milionů diváků), se do ČR v letošním roce chystají opět čínské TV štáby.