français  česky 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: Brokis
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Designová svítidla české firmy Brokis na Velvyslanectví v Paříži

Velvyslanectví České republiky v Paříži dlouhodobě spolupracuje s předními českými firmami v oblasti designu a bytové dekorace a aktivně podporuje jejich rozvoj na francouzském trhu, jakož i dobré jméno české řemeslné výroby a designu obecně.
V polovině ledna 2024 se francouzské odborné veřejnosti blíže představil český výrobce designového osvětlení, rodinná firma Brokis, která ve spolupráci s Velvyslanectvím uspořádala obchodně-prezentační akci pro své obchodní partnery.
Akce navázala na úspěšnou společnou prezentaci dvacítky českých designových firem v rámci dne českého designu, která se na Velvyslanectví konala v září 2023.

Významná česká rodinná značka BROKIS je symbolem vytříbeného designu, vysoké kvality a důkazem výjimečné zručnosti českých sklářů, kteří udržují tradici českého sklářského umění. Její kolekce svítidel, vytvořené českými i zahraničními designéry, získaly mnohá mezinárodní uznání a řadu ocenění v prestižních designérských soutěžích v České republice i v zahraničí.

Brokis Ballons

Brokis Ballons

Společnost kombinuje ručně foukané sklo s dalšími ušlechtilými materiály, jako je dřevo a ručně lisovaný kov v odvážných světelných kompozicích, které posouvají stále dál hranice současného designu. Díky svým velkokapacitním výrobním zařízením s více než dvousetletou historií, je společnost BROKIS schopna experimentovat a vyvíjet inovativní materiály, techniky a technologie a nabízet stále nová a originální řešení osvětlení na míru.

BROKIS, ztělesňuje tradici a odbornost, které proslavily naši zemi po celém světě. Prezentace na Velvyslanectví se konala jen měsíc poté, co byla ruční výroba skla zapsána na seznam nemateriálního kulturního dědictví UNESCO.

Večerní recepce a moderované debaty s videoprojekcí, která se v reprezentativních prostorách ambasády konala 18. ledna 2024 se zúčastnila celá řada hostů z řad francouzských i mezinárodních designérů, architektů, zástupců či majitelů firem v oblasti bytového designu, jakožto i zástupců prestižních institucí.

Akce proběhla během konání jednoho z nejdůležitějších mezinárodních veletrhů designu a bytové dekorace – Maison & Objet, kdy se do Paříže sjíždí odborníci a zájemci o design z celého světa.
Firmu BROKIS a přítomné hosty uvítala zástupkyně velvyslance, paní Radka Bordes, která opětovně vyjádřila podporu Velvyslanectví českému designu. Následně proběhla prezentace firmy, jejích výrobků a plánů do příštích let formou diskuse mezi jejím majitelem, panem Janem Rabellem, a kreativní ředitelkou BROKIS, renomovanou českou designérkou Lucií Koldovou.

Hosté měli možnost si během večera v reprezentačních prostorách Velvyslanectví prohlédnout dosud největší instalaci ikonických svítidel firmy Brokis, ale i nejnovější kolekce.

K vidění byly také vzorky i výrobky z inovativního materiálu BROKISGLASS, který se stal vyhledávaným zákazníky z celého světa. BROKISGLASS je řešením pro využití odpadních střepů, které vznikají při výrobě standardních osvětlovacích těles. Lze kombinovat více barev, skleněné desky se mohou do jisté míry ohýbat, je možné do nich vrtat a formátovat je pomocí vodního paprsku.

Vybraná svítidla budou po celý letošní rok k vidění v reprezentačních prostorách Velvyslanectví.

Působení firmy BROKIS ve Francii od jejích prvních kontaktů s francouzským trhem až po lednovou prezentaci v prostorách Velvyslanectví přiblížil v rozhovoru pro Velvyslanectví ČR ve Francii její majitel a výkonný ředitel, Jan Rabell.

Kdy se firma rozhodla vstoupit na francouzský trh?
„Vedení firmy si od jejího založení v roce 2006 bylo vědomo, že pro rozvoj značky je velice důležitý důraz na export. V prvních momentech byl pro expanzi prioritou západoevropský trh, a proto byla také Francie jasnou volbou, kde by se měl prodej světel rozvíjet. Zásadní byla pro Brokis účast v roce 2013 na prestižním veletrhu designu Maison & Objet v Paříži. Byla to historicky první nezávislá prezentace značky na mezinárodní výstavě. V tomto roce tak došlo k výraznému posílení jména BROKIS na francouzském trhu, a to mimo jiné také díky navázání spolupráce s designérkou Lucií Koldovou jako kreativní ředitelkou, která v té době v Paříži také pobývala.
Významným milníkem pro další rozvoj BROKIS bylo uvedení kolekce Muffins v pařížské Galerii Bensimon , která jako první tuto kolekci představila a ve Francii prodávala. Po ní následovaly prezentace a prodej kolekce Muffin v Galerii Lafayette a v Le bon Marché a následná úspěšná reklamní kampaň v pařížském metru a v ulicích francouzské metropole na limitovanou edici Muffins Tree.“

Jak vnímáte francouzský trh dnes a jaký je zde Váš business model?
„BROKIS vnímá Francii jako silný trh s významným potenciálem. Momentální prodejní model BROKIS pro Francii je formou B2B – nepečuje tedy o koncové zákazníky, ale o síť obchodníků. Na francouzském trhu firmu obchodně zastupuje jedna agentura a celá síť oficiálních partnerů. V celé Francii máme více jak 50 oficiálních dodavatelů, kteří dále distribuují naše světla. BROKIS také spolupracuje s francouzskými PR agenturami a magazíny.“


Co považujete ve Francii za Váš největší úspěch a kde jsou zde Vaše instalace k vidění?
„Velkým úspěchem pro francouzský trh je spolupráce s firmou Silvera, která se zabývá prodejem luxusního nábytku a doplňků do domácnosti, včetně osvětlení.
Naše kolekce jsou k vidění v showroomech jako například Et la lumière, Bazar d’électricité nebo Voltex, a z instalací můžeme uvést například LAZ‘ HÔTEL SPA URBAIN v centru Paříže.“


Co Vám pomohlo, abyste se na místním velmi konkurenčním trhu a u náročných francouzských zákazníků prosadili?
„K prosazení naší značky u francouzských klientů nám pomohl obchodní model B2B - široká síť obchodních partnerů, vyškolených pro prodej našich světel, kteří zároveň rozumí požadavkům a zvyklostem svých klientů a mohou jim v lecčems vyjít vstříc a splnit jejich specifické požadavky.“


V čem vidíte Vaše výhody před konkurencí? 
„Svítidla BROKIS se vyznačují špičkovým designem a výborným řemeslným zpracováním. Tyto atributy, společně s velice kvalitním a inovativním technickým a udržitelným řešením, zaručují spokojenost našich zákazníků. Výhodou je také kvalitní zákaznický servis, který se opírá o širokou síť obchodních partnerů. Možnosti individualizace našich světelných kolekcí také přispívají k oblibě našich světel. Dalším aspektem, který naši firmu zvýhodňuje oproti konkurenci, je krátká dodací lhůta našich produktů. Podle typu kolekce se pohybuje od 6 do 8 týdnů.
Zdejší klienti dokáží docenit jak kvalitu estetickou, tak i řemeslný odkaz. Proto BROKIS úspěšně pokračuje v obchodním rozvoji na francouzském trhu, kde začal svoji dráhu již před více než deseti lety.“


A jaké jsou Vaše další plány?
„Momentálně BROKIS vyváží svá světla do více jak 120 zemí po celém světě. Co se týká evropského trhu, rozvíjíme naše aktivity v severských státech. Velice zajímavý je pro nás americký trh. Již delší dobu se zabýváme vývojem našich kolekcí, které pro tento trh splňují certifikaci. Dalším trhem, který je pro nás nyní přitažlivý a cítíme zde potenciál, je Indie.“

Brokis Trottola

Brokis Trottola

 

Brokis Prisma

Brokis Prisma

 

Článek vznikl ve spolupráci s firmou BROKIS.

Galerie


Brokis Paříž prezentace leden 2024