english  česky  日本語 

rozšířené vyhledávání
na_celou_sirku
Foto: Velvyslanectví ČR v Tokiu
Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Druhý ročník Českého festivalu v Japonsku

Druhý ročník Českého festivalu v Japonsku se v prostorách budovy KITTE v centru Tokia uskutečnil ve dnech 28. září až 1. října 2017. Festival uspořádalo Velvyslanectví České republiky v Tokiu ve spolupráci s agenturou CzechTourism, Českým centrem Tokio a Ministerstvem zemědělství ČR za finanční podpory MZV v rámci Projektů na podporu ekonomické diplomacie. Jako partnerské organizace se festivalu dále zúčastnily Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava, město Brno a cimbálová muzika Strážničan, která obstarala vítané hudební i taneční zpestření doprovodného programu. Festival dne 28.9. slavnostně zahájil velvyslanec ČR v Japonsku Tomáš Dub.

Hlavním cílem této akce byla, stejně jako v případě premiérového loňského ročníku, ucelená prezentace českého dárkového i potravinářského zboží, klasické i folklórní hudby, českých tradic i lákadel cestovního ruchu. Festival byl hojně inzerován prostřednictvím sociálních médií i plakátové kampaně v prostorách přilehlých stanic tokijského metra. Návštěvníci měli možnost ochutnat autentickou českou sekanou od firmy Ravy, čepovaný Budějovický Budvar, lahvové pivo Lobkowicz nebo bohatou nabídku moravských vín, sledovat program složený z prezentací firem, českých tradic, krátkých koncertů české klasické i lidové hudby, prezentací turistických destinací ČR i speciálních workshopů. Na celkem devatenácti prodejních stáncích si také měli možnost zakoupit české sklo a porcelán, bižuterii, přírodní kosmetiku, dřevěné či plyšové hračky, české knihy, modrotiskový textil nebo módní kožené rukavice. Organizátoři připravili i speciální kvíz o České republice, jehož několik vylosovaných úspěšných účastníků obdrželo dárkové balíčky složené z českého zboží, věnovaného přítomnými vystavujícími dovozci.

Zájem o festival byl mezi místní veřejností velký, kapacita vymezeného výstavního prostoru byla zejména v době představení cimbálové muziky Strážničan více než naplněna. Podle prvotního odhadu byl výrazně překonán loňský počet více než 23 tisíc návštěvníků a Český festival tak definitivně potvrdil svou životaschopnost. Účastnické firmy a instituce se pak vzácně shodly s oslovenými návštěvníky na tom, že v příštím roce bude třeba festival uspořádat ve výrazně větším prostoru, neboť kapacita KITTE nedovoluje žádný další růst a rozvoj. Další ročník Českého festivalu v Tokiu se tedy již s největší pravděpodobností představí v novém působišti, které, jak věříme, potvrdí rostoucí význam této každoroční významné událostí na poli prezentace České republiky v Japonsku.

Stanislav Beneš, obchodní rada, Velvyslanectví ČR v Tokiu

Galerie


Czech Festival 2017