Dlouhodobá víza a pobyty - nový způsob objednávání žadatelů
S platností od 20. 08. 2023 jsou stanoveny následující podmínky pro objednání žadatelů o dlouhodobé vízum a dlouhodobý pobyt v ČR.
UPOZORNĚNÍ:
Sjednání schůzky na KVĚTEN, ČERVEN a ČERVENEC 2024 je možné od 21. dubna 2024 od 8:00 hodin (alžírské časové pásmo).
Platí pravidlo jeden e-mail = jeden žadatel, žádosti o registrace na více osob v jednom e-mailu se nepřijímají.
Žádosti o registraci je nutné zasílat výlučně na e-mailovou adresu Algiers.LongTerm@mzv.gov.cz. Žádost o registraci musí mít následující strukturu a splňovat níže uvedené podmínky.
1. část (předmět e-mailu):
- v předmětu e-mailu musí být bezpodmínečně uvedeno pouze jedinečné číslo zahraničního cestovního pasu žadatele
2. část: (text e-mailu)
- v textu e-mailu musí být uvedeny následující údaje:
jméno a příjmení žadatele (latinkou, přesně dle cestovního pasu žadatele)
datum narození žadatele
telefon žadatele
e-mail žadatele
3. část (přílohy e-mailu):
- v přílohách e-mailu; žadatel musí připojit přílohy ve formátu pdf (odkazy na přílohy umístěné v cloudových úložištích se nepřijímají):
- kopii datové stránky svého cestovního dokladu s osobními údaji a fotografií
- kopii dokladu prokazujícího účel pobytu, což znamená:
ÚČEL STUDIUM/ ZÁCVIK/ VĚDECKÝ VÝZKUM atd.: potvrzení o přijetí s podpisem a razítkem přijímací organizace
ÚČEL RODINNÝ/ SLOUČENÍ RODINY: oddací list ve francouzštině + kopii datové stránky cestovního dokladu s osobními údaji a fotografií zvoucí osoby + kopii pobytové karty zvoucí osoby v ČR
ÚČEL PODNIKÁNÍ/ VÝKONNÝ MANAŽER: výpis z českého obchodního či živnostenského rejstříku
SEZÓNNÍ ZAMĚSTNÁNÍ: povolení k zaměstnání vydané Úřadem práce ČR
Zaslání požadovaných údajů pouze ve formě příloh není dostatečné, je nutné vyplnit údaje i do textu e-mailu. Zároveň údaje v textu e-mailu musí být v plném rozsahu a do detailu odpovídat údajům v přílohách. V případě, že jsou odlišné, je žádost o registraci vyřazena.
Každou žádost o registraci je nutné zaslat pouze jednou a vyčkat na odpověď konzulátu.
Žádost o registraci nebude přijata ke zpracování v následujících případech:
- v předmětu e-mailu nebude uvedeno jedinečné číslo zahraničního cestovního pasu žadatele
- žadatel neuvede všechny požadované údaje v textu e-mailu
- žadatel nepřipojí obě požadované přílohy
- doklad o účelu pobytu, tj. pracovní smlouva bude starší 180 dnů
- žadatel uloží přílohy na cloudové úložiště a do e-mailu uvede pouze odkazy na ně
- údaje v textu e-mailu se budou lišit od údajů v přílohách
- žadatel zašle svou žádost na jinou e-mailovou adresu, která není určena pro registraci žadatelů o zaměstnanecké karty
- žádost o registraci bude na více než jednoho žadatele
- e-mail bude doručen do e-mailové schránky před zahájením objednávání, tj. před stanoveným dnem a hodinou,
- žadatel zašle několik e-mailů - každý žadatel může zaslat pouze 1 e-mail; pokud jeden žadatel zašle v daném termínu více e-mailů, bude z tohoto termínu objednávání automaticky vyřazen, a to i v případě, že e-maily budou zaslány z různých e-mailových adres;
Žadatelům, kteří odešlou e-mailovou žádost o registraci splňující všechna uvedená kritéria a kvóta není vyčerpána, je termín k podání žádosti následně sdělen formou e-mailu. Termíny jsou přidělovány chronologicky v pořadí doručení žádostí o registraci do e-mailové schránky Algiers.LongTerm@mzv.gov.cz. Do pořadí doručených e-mailů konzulát nijak nezasahuje. Stanovený termín není možné měnit a na žádosti tohoto typu se neodpovídá. V případě, že se žadatel ve stanoveném termínu nedostaví, jeho termín propadá a musí se znovu zaregistrovat výše popsaným standardním způsobem.
Odpověď obdržíte zpravidla do 5 pracovních dnů.
Po vyčerpání stanovené kvóty je žadatel o této skutečnosti informován z e-mailové schránky Algiers.LongTerm@mzv.gov.cz formou automatické odpovědi. Na tuto automatickou odpověď žadatelé nemají odepisovat. Zastupitelský úřad nebude na dotazy v této souvislosti reagovat.
sledujte nás na