Ministerstvo zahraničních věcí ČR

   česky      english     

rozšířené vyhledávání

Přejít na menu

Upozornění na článek Tisknout Zmenšit písmo Zvětšit písmo

Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební místo vrchního referenta – asistentky / asistenta v oddělení ekonomiky a reprografie v Odboru dopravy a služeb v Sekci ekonomicko-provozní v MZV ČR

 

(Archivní článek, platnost skončena 23.04.2024 / 23:59.)

Státní tajemník v Ministerstvu zahraničních věcí ČR, jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o státní službě“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo vrchního referenta – asistentky / asistenta v oddělení ekonomiky a reprografie v Odboru dopravy a služeb v Sekci ekonomicko-provozní v MZV ČR, se služebním působištěm v Praze
 

1. Údaje o služebním místě

Na služebním místě je státní služba (dále jen „služba“) vykonávána v oboru služby: (8) Zahraniční vztahy a služba.

Na služebním místě jsou vykonávány zejména následující činnosti:

- připravuje podklady, formální dokumenty pro ředitele ODOS a jeho zástupce a vyřizuje administrativní agendy ředitele ODOS;

- vede diář ředitele ODOS a jeho zástupce a eviduje jejich návštěvy;

- vyřizuje doklady (včetně cestovních) pro zahraniční a vnitrostátní služební cesty, organizuje pracovní cesty zaměstnanců odboru ODOS (cestovní příkazy apod.);

- spravuje došlou a odchozí poštu odboru ODOS, včetně pošty elektronické, vykonává administrativní práce v souladu se spisovým řádem MZV, třídí písemnosti a došlou poštu z hlediska místa určení a zapisuje do protokolu, doručuje roztříděné písemnosti a podobné materiály, zprostředkovává oběh spisů, komunikuje s partnery a vyřizuje korespondenci s nimi;

- vyhotovuje čistopisy, návrhy expedice dopisů a ostatních písemných výstupů odboru a odpovídá za jejich formální správnost;

- připravuje a tvoří reporty, statistiky a prezentace, zajišťuje přípravu a organizuje pořádání akcí ODOS a ostatních útvarů MZV;

- připravuje podklady pro jednání a porady, pořizuje a zpracovává zápisy z nich;

- zajišťuje odesílání spisů, zpráv a dokumentů prostřednictvím datové schránky;

- aktualizuje data a informace nutné pro chod odboru ODOS atd.;

- v případě potřeby zajišťuje ověřování písemností u orgánů státní správy;

- kontroluje zasedací místnosti před jednáním, pečuje o návštěvy, zajišťuje občerstvení při jednáních, objednávání květin, dárků pro apod.;

- samostatně pracuje na počítačích, obsluhuje reprografické stroje a obsluhuje kancelářskou techniku a vybavení a zajišťuje jejich řádnou provozuschopnost (scanner, kopírovací stroj, kávovar, včetně čištění atp.), zpracovává administrativní agendy vedení ODOS, jednotlivých oddělení ODOS, v případě potřeby dalších útvarů MZV;

- připravuje dokumenty k archivaci a zajišťuje archivaci dokumentů, odpovídá za skartaci běžných písemných materiálů a manipuluje se spisy;

- doplňuje seznam inventáře, sleduje jeho pohyb včetně evidence;

- zajišťuje a doplňuje kancelářské potřeby;

- kontroluje evidenci nepřítomnosti, termíny jazykových a jiných kurzů a pracovních a služebních náplní všech zaměstnanců ODOS;

- podílí se na evidenci směrnic, předpisů a sdělení MZV;

- vykonává funkci disponenta disponentury 84;

- ve spolupráci a dle pokynů vedoucího oddělení a ředitele odboru zajišťuje agendu financování vrcholných návštěv (objednávky, souhlasy, jiné rezervace, fakturace, cestovní příkazy, kontrola správnosti evidenčních záznamů atd.), zajišťuje zveřejňování a registraci uzavřených smluv, popř. objednávek;

- spolupracuje s disponentem disponentury 79 a 89 a v případě jeho nepřítomnosti jej zastupuje;

- aktivně vyhledává možnosti snížení nákladů a zvýšení efektivnosti práce, připravuje podklady dle potřeb a požadavků přímého nadřízeného a ředitele ODOS;

- vykonává průběžnou kontrolu svěřené agendy, včetně povinnosti v případě zjištění nedostatků neprodleně informovat přímého nadřízeného a ředitele ODOS.

2. Údaje o složkách platu

Zveřejnění uvedených údajů o složkách platu nepředstavuje veřejný příslib.

Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do 9. platové třídy.

2.1 Platový tarif

Státnímu zaměstnanci přísluší platový tarif od 21 710 do 31 820 .

Státní zaměstnanec se zařadí do platového stupně podle započitatelné praxe a míry jejího zápočtu podle § 3 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „nařízení vlády č. 304/2014 Sb.).

2.2 Osobní příplatek

Rozpětí od 1 591 do 3 182 odpovídá průměrné výši osobního příplatku při dosahování dobrých výsledků ve služebním hodnocení ve služebních úřadech v České republice.

Osobní příplatek je nenároková složka platu, kterou lze ocenit státního zaměstnance za jeho znalosti, dovednosti a především za jeho výkonnost. V závislosti na výsledku jeho služebního hodnocení tedy státnímu zaměstnanci přísluší osobní příplatek v rozmezí od 0 Kč do částky odpovídající 50 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě, do které je zařazeno služební místo, na kterém státní zaměstnanec vykonává službu, a u tzv. vynikajících, všeobecně uznávaných odborníků do částky odpovídající 100 %.

2.3 Odměny

Státnímu zaměstnanci, který splnil mimořádné nebo zvlášť významné služební úkoly nebo který dobrovolně převzal splnění naléhavých služebních úkolů za nepřítomného státního zaměstnance, lze poskytnout odměnu, a státnímu zaměstnanci, který se bezprostředně nebo významně podílel na splnění předem stanoveného mimořádně náročného služebního úkolu, jež je z hlediska působnosti služebního úřadu zvlášť významné, lze poskytnout cílovou odměnu.

3. Údaje o podmínkách výkonu služby

Služba na služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu neurčitou.

V návaznosti na skončení výběrového řízení je předpokládaným měsícem nástupu do služby na služebním místě červen / červenec 2024.

Délka stanovené týdenní služební doby je 40 hodin.

Další údaje o podmínkách výkonu služby naleznete na internetové stránce Ministerstva vnitra

https://www.mvcr.cz/sluzba/soubor/ssp-c-3-2022-priloha-c-3b-podminky-vykonu-sluzby-text.aspx.

Služební úřad poskytuje následující benefity:

- příspěvky z FKSP

- možnost stravování v ministerské jídelně

- možnost práce home office

- možnost vyslání do zahraničí

- jazykové kurzy

- dětská skupina Zamiňáček

4. Podání žádosti

Posuzovány budou žádosti[1] o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo nebo žádosti o zařazení na služební místo (dále jen „žádost“) podané, respektive doručené ve lhůtě do 23. dubna 2024, a to následovně:

- podané v elektronické podobě prostřednictvím datové schránky služebního úřadu e4xaaxh, nebo

(přílohy zasílané datovou schránkou musí být ve formátu dle zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů v platném znění a vyhlášky č. 193/2009 Sb., o stanovení podrobností provádění autorizované konverze dokumentů; pokud přílohy nejsou v uvedeném formátu, mají povahu prostých kopií)

- podané v elektronické podobě podepsané uznávaným elektronickým podpisem na adresu elektronické pošty služebního úřadu epodatelna@mzv.gov.cz, nebo

(přílohy zasílané v elektronické podobě musí být ve formátu dle zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů v platném znění a vyhlášky č. 193/2009 Sb., o stanovení podrobností provádění autorizované konverze dokumentů, pokud přílohy nejsou v uvedeném formátu, mají povahu prostých kopií)

- podané osobně na podatelnu služebního úřadu na uvedené adrese v úředních hodinách, nebo

- doručené služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu služebního úřadu: Ministerstvo zahraničních věcí ČR, Personální odbor, Loretánské náměstí 5, 118 00 Praha 1[2].

Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Neotevírat“ a slovy „Výběrové řízení na služební místo vrchního referenta – asistentky / asistenta v oddělení ekonomiky a reprografie v Odboru dopravy a služeb v Sekci ekonomicko-provozní v MZV ČR (č. j. 446488-1/2024-MZV/PERS)“.

V žádosti je žadatel povinen uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu, na kterou mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení.

5. Podmínky účasti ve výběrovém řízení

Výběrového řízení na výše uvedené služební místo se v souladu se zákonem o státní službě může zúčastnit žadatel, který:

5.1 splňuje základní předpoklady:

a) je státním občanem České republiky[3] [§ 25 odst. 1 písm. a) ve spojení s § 25 odst. 4 zákona o státní službě],

b) dosáhl věku 18 let [§ 25 odst. 1 písm. b) zákona o státní službě],

c) je plně svéprávný [§ 25 odst. 1 písm. c) zákona o státní službě][4],

d) je bezúhonný [§ 25 odst. 1 písm. d) zákona o státní službě][5],

e) dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo [§ 25 odst. 1 písm. e) zákona o státní službě], tj. střední vzdělání s maturitní zkouškou[6],

f) má potřebnou zdravotní způsobilost [§ 25 odst. 1 písm. f) zákona o státní službě][7].

5.2 splňuje jiné požadavky:

1) splňuje jiný požadavek stanovený podle § 25 odst. 5 písm. a) zákona o státní službě služebním předpisem ("Služební předpis č. 12/2023, kterým se stanoví postup při změnách systemizace, organizační struktury a definic systemizovaných míst MZV, č. j. 448030/2023-MZV/PERS, ve znění pozdějších předpisů“), kterým je požadavek úrovně znalosti cizího jazyka angličtiny nebo francouzštiny nebo němčiny nebo španělštiny nebo italštiny nebo portugalštiny nebo arabštiny nebo čínštiny nebo ruštiny, odpovídající alespoň úrovni B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky ve stupni znalostí 2 dle rozhodnutí Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, č. j. MSMT-24156/2019 ze dne 3. září 2019, kterým se stanoví Seznam standardizovaných jazykových zkoušek pro účely systému jazykové kvalifikace zaměstnanců ve správních úřadech[8],

2) splňuje požadavek stanovený podle § 25 odst. 5 písm. b) zákona o státní službě služebním předpisem ("Služební předpis č. 12/2023, kterým se stanoví postup při změnách systemizace, organizační struktury a definic systemizovaných míst MZV, č. j. 448030/2023-MZV/PERS, ve znění pozdějších předpisů“), kterým je způsobilost mít přístup k utajovaným informacím stupně utajení „Tajné“ v souladu se zákonem č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, ve znění pozdějších předpisů[9].

6. Další povinné přílohy

K žádosti dále žadatel přiloží:

a) strukturovaný profesní životopis[10],

b) motivační dopis.

7. Údaje o pohovoru

Se žadateli, jejichž žádost nebyla vyřazena, provede výběrová komise pohovor.

Kontaktní e-mail v případě dotazů: pers@mzv.gov.cz

 

Poučení služebního orgánu

Poučení o doručování ve výběrovém řízení podle § 24 odst. 11 zákona o státní službě:

V průběhu výběrového řízení se doručuje žadateli do datové schránky nebo na elektronickou adresu pro doručování (e-mail), pokud žadatel nemá datovou schránku zřízenu. Pokud žadatel v žádosti elektronickou adresu pro doručování neuvede a nemá zřízenu datovou schránku, bude jeho žádost vyřazena.

Dokument doručovaný žadateli ve výběrovém řízení na elektronickou adresu je doručen pátým dnem ode dne, kdy byl odeslán, pokud se datová zpráva nevrátila jako nedoručitelná. Pokud nebude možno dokument doručit, protože se datová zpráva vrátí jako nedoručitelná, učiní se neprodleně další pokus o doručení; bude-li i další pokus o doručení neúspěšný, doručí se dokument jiným vhodným způsobem. V takovém případě pak bude platit, že dokument bude doručen pátým dnem ode dne, kdy byl odeslán.

V případě doručování do datové schránky platí, že nepřihlásí-li se do datové schránky osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodané písemnosti, ve lhůtě 5 dnů ode dne, kdy byla písemnost dodána do datové schránky, je písemnost doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.

Ministerstvo zahraničních věcí ČR podporuje rovnost žen a mužů a diverzitu v rozhodovacích pozicích. Z tohoto důvodu je vítán zájem žadatelek i žadatelů.

Poučení o možnosti provedení pohovoru v náhradním termínu podle § 27 odst. 5 zákona o státní službě:

Výběrová komise může provést s žadatelem pohovor v náhradním termínu na jeho požádání, pokud provedení pohovoru v náhradním termínu nebrání řádnému plnění úkolů služebního úřadu.

 


[1] Formulář žádosti tvoří přílohu tohoto oznámení.

[2] Žádost musí být podána prostřednictvím provozovatele poštovních služeb tak, aby byla nejpozději posledního dne lhůty doručena služebnímu orgánu. V opačném případě bude žádost z výběrového řízení vyřazena.

[3] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta první zákona o státní službě dokládá příslušnými listinami, tj. průkazem totožnosti nebo osvědčením o státním občanství. Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 2 zákona o státní službě doložit pouze písemné čestné prohlášení o státním občanství (je již zahrnuto ve formuláři žádosti, kde stačí doplnit příslušnou kolonku); uvedenou listinu je žadatel v takovém případě povinen doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru. 

[4] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta šestá zákona o státní službě dokládá písemným čestným prohlášením, které je součástí formuláře žádosti.

[5] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta druhá zákona o státní službě dokládá výpisem z evidence Rejstříku trestů, který nesmí být starší než 3 měsíce. Pokud žadatel do žádosti poskytne údaje nutné k obstarání výpisu z evidence Rejstříku trestů, není již povinen výpis z evidence Rejstříku trestů doložit, neboť si ho služební orgán vyžádá na základě poskytnutých údajů přímo od Rejstříku trestů. Rozsah údajů nutných pro obstarání výpisu z evidence Rejstříku trestů je uveden ve formuláři žádosti.

[6] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta první zákona o státní službě dokládá příslušnými listinami, tj. originálem nebo úředně ověřenou kopií dokladu o dosaženém vzdělání (maturitní vysvědčení). Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 2 zákona o státní službě doložit pouze písemné čestné prohlášení o dosaženém vzdělání, které je zahrnuto ve formuláři žádosti; uvedenou listinu lze v takovém případě doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru. V případě zahraničního vzdělání je třeba doložit originál nebo úředně ověřenou kopii nostrifikace. Pokud žadatel v době podání žádosti nedisponuje nostrifikací, musí nejpozději před konáním pohovoru doložit alespoň originál nebo úředně ověřenou kopii potvrzení o tom, že o uznání zahraničního vzdělání požádal. Samotný doklad o uznání zahraničního vzdělání musí v takovém případě doložit nejpozději před vydáním rozhodnutí o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo.

[7] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 3 zákona o státní službě dokládá písemným čestným prohlášením, které je zahrnuto ve formuláři žádosti. U nejvhodnějšího žadatele vybraného podle § 28 odst. 2 nebo 3 zákona o státní službě služební orgán ověří splnění tohoto předpokladu zajištěním vstupní lékařské prohlídky podle zákona o specifických lékařských službách.

[8] Splnění tohoto požadavku se dokládá originálem nebo úředně ověřenou kopií vysvědčení/osvědčení nebo jiného dokladu prokazujícího dle Seznamu standardizovaných jazykových zkoušek úroveň znalosti cizího jazyka.

[9] Splnění požadavku na stupeň „Tajné“ se dokládá originálem nebo úředně ověřenou kopií platného Osvědčení fyzické osoby na stupeň utajení „Tajné“. Nedoložení tohoto dokladu není důvodem pro vyřazení žádosti podle § 27 odst. 2 zákona o státní službě. Pokud žadatel nedisponuje příslušným dokladem a zároveň jeho žádost nebude z jiných důvodů vyřazena postupem podle § 27 odst. 2 zákona o státní službě, lze tento požadavek splnit podáním žádosti o vydání příslušného osvědčení před přijetím do služebního poměru a/nebo zařazením na služební místo.

[10] V životopisu žadatel uvede údaje o své dosavadní praxi a o znalostech a dovednostech týkajících se služebního místa, jehož se výběrové řízení týká. Nedoložení životopisu je důvodem pro vyřazení žádosti z výběrového řízení.

přílohy

Žádost_služební_poměr_referent_2024 42 kB docx (Dokument) 9.4.2024

.